Keskkonnahariduse programm pakkus õpilastele põnevaid praktilisi kogemusi 01. november rauno
Keskkonnahariduse programm pakkus õpilastele põnevaid praktilisi kogemusi, Läänemere Liivi lahe looduse ja kultuuri ning Kabli külastuskeskuse avastamist. Päev algas varahommikul bussireisiga Urvastest. Lapsed olid juba ette põnevil, sest klassijuhatajad olid programmi eelnevalt tutvustanud ja reisi ootusärevus oli kõrge. Ilmastikuolud soosisid meie matka – meri oli rahulik ja ilm soe, luues sobiva atmosfääri keskkonnahariduse tegevusteks. Mere ääres ootasid õpilasi mitmed üllatused. Retke käigus avastasime rannast võõrliigi – krabi, mis ei kuulu meie kohaliku ökosüsteemi liikide hulka. Lisaks oli võimalus tutvuda ka linnupüüdmisvõrkude tööpõhimõtetega. Võrkude all saime lähedalt näha, kuidas ornitoloogid linde püüavad, et neid märgistada ja uurida. Linde käsitleti õrnalt – pärast püüdmist hinnati nende tervislikku seisundit, mõõdeti, kaaluti ning märgistati neid spetsiaalse rõngaga, et hiljem saaks nende liikumist jälgida. Ronisime linnuvaatlustorni, kust avanes suurepärane vaade ümbritsevale loodusele ja võimalus jälgida linde nende loomulikus keskkonnas.
Kabli külastuskeskus pakkus palju uusi teadmisi ja võimalusi loodust lähemalt uurida. Keskuses olid suured seinapusled, rohke pildimaterjal, erinevad topised, ajaloolised raamatud ja linnumunade ekspositsioonid. Kõik need aitasid õpilastel süvitsi mõista ja kogeda Läänemere ökosüsteemi. Õpilastel oli võimalus saada teadmisi rannarahva töödest ja elustiilist nii kauges minevikus, kui ka tänapäeval. Programmi lõpuks saime positiivset tagasisidet nii giididelt kui ka lastelt, kelle sõnul oli õppepäev inspireeriv ja mitmed faktid looduse kohta jäid neile meelde ja mõtlemisainet pakkuma. Eesmärk oli anda õpilastele oskusi looduses teadlikult käituda, looduse vastu huvi tunda ning mõista seal toimuvaid ajalisi ja hooajalisi muutusi.
Keskkonnahariduse programm pakkus õpilastele põnevaid praktilisi kogemusi, Läänemere Liivi lahe looduse ja kultuuri ning Kabli külastuskeskuse avastamist. Päev algas varahommikul bussireisiga Urvastest. Lapsed olid juba ette põnevil, sest klassijuhatajad olid programmi eelnevalt tutvustanud ja reisi ootusärevus oli kõrge. Ilmastikuolud soosisid meie matka – meri oli rahulik ja ilm soe, luues sobiva atmosfääri keskkonnahariduse tegevusteks. Mere ääres ootasid õpilasi mitmed üllatused. Retke käigus avastasime rannast võõrliigi – krabi, mis ei kuulu meie kohaliku ökosüsteemi liikide hulka. Lisaks oli võimalus tutvuda ka linnupüüdmisvõrkude tööpõhimõtetega. Võrkude all saime lähedalt näha, kuidas ornitoloogid linde püüavad, et neid märgistada ja uurida. Linde käsitleti õrnalt – pärast püüdmist hinnati nende tervislikku seisundit, mõõdeti, kaaluti ning märgistati neid spetsiaalse rõngaga, et hiljem saaks nende liikumist jälgida.
Kabli külastuskeskus pakkus palju uusi teadmisi ja võimalusi loodust lähemalt uurida. Keskuses olid suured seinapusled, rohke pildimaterjal, erinevad topised, ajaloolised raamatud ja linnumunade ekspositsioonid. Kõik need aitasid õpilastel süvitsi mõista ja kogeda Läänemere ökosüsteemi. Õpilastel oli võimalus saada teadmisi rannarahva töödest ja elustiilist nii kauges minevikus, kui ka tänapäeval. Programmi lõpuks saime positiivset tagasisidet nii giididelt kui ka lastelt, kelle sõnul oli õppepäev inspireeriv ja mitmed faktid looduse kohta jäid neile meelde ja mõtlemisainet pakkuma. Eesmärk oli anda õpilastele oskusi looduses teadlikult käituda, looduse vastu huvi tunda ning mõista seal toimuvaid ajalisi ja hooajalisi muutusi.